maandag 7 januari 2013

Mens en zingeving: Waarin/in wie geloof je?

Ik geloof in een leven na de dood. Ik denk dat we terugkeren als nieuwe mensen. We weten niets meer van ons vorig leven. Juist onze ziel leeft verder in een ander wezen. Eigenlijk komt mijn mening wat overeen met die van de joden. Zij geloven in reïncarnatie, ze geloven erin dat ze terugkeren in een andere mensenvorm. Welke mensenvorm hangt af van hoe ze zich in een vorig leven gedroegen.


Verder geloof ik in een God. Niet dat hij echt bestaat, maar het symbool omtrent God. Ik bedoel hiermee dat God een soort symbool is waar iedereen naar op zou moeten kijken. God is iemand die staat als teken van goed, behulpzaam en liefde. Wij als mensen moeten dit ook allemaal kunnen. Daarom kijk ik op naar hem. Ik wil ook mijn best doen om goed, behulpzaam en liefdevol te zijn in mijn leven.

1 opmerking:

  1. Simon

    Ik denk ook wel dat er een leven is na de dood, maar dan gewoon verder leven in de hemel met je geest.
    Je heeft ook mooi aan wat God voor jou betekend. Ik vind het een mooie verklaring.

    Groetjes
    Juf Kaja

    BeantwoordenVerwijderen