Eerste idee:
We denken alleen maar aan ons zelf, we zijn egoïstische en corrupte wezens. De
mens is zoals hij is en zal niet meer veranderen, dit zou wel eens het einde
kunnen betekenen van onze geschiedenis.
Ik ga hier niet mee akkoord. Er zijn misschien wel mensen op de wereld die egoïstisch en corrupt zijn, daar is geen ontkennen aan, maar niet iedereen is zo. Er zijn mens op de wereld die alles zouden doen voor anderen. Mensen die hun leven zouden geven voor hun vrienden, familie misschien zelf voor gewoon kennissen. Deze mensen zijn niet egoïstisch maar solitair. Ze zijn dan ook weer niet de ideale mensen, want zij denken weinig tot niet aan hunzelf. Wie dit doet is ook niet goed bezig. Eigenlijk moeten we een evenwicht vinden tussen denken aan onszelf en aan anderen. Alleen dan, met een goeie evenwicht, kan je goed functioneren in onze samenleving.
Zelf denk ik veel aan andere en heb ik moeite met eens aan mezelf te denken, maar ik weet dat ik daar aan moet werken. Dat is dan ook mijn plan, een goede evenwicht vinden. Het kan wel een lang en moeilijk proces worden om dit te bereiken, maar dit lukt me wel! En wat bij mij lukt, lukt bij iedereen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten