maandag 7 januari 2013

Mens en samenleving: Paul Verhaeghe

Vierde idee:

Hoe groter de inkomensverschillen, hoe meer mentale stoornissen er zullen zijn. Zoals tienerzwangerschap, agressie, drugs, pillen, kindersterfte...

Ik ga akkoord omdat er een kloof ontstaat tussen arm en rijk. De arme mensen zijn zwakker voor die mentale stoornissen omdat ze bijna tot geen geld hebben, Dat is een probleem. Door die problemen gaan ze een uitweg zoeken om de problemen te vergeten, maar dit gebeurd op de verkeerde manier. Mensen gaan beginnen drinken, agressie gebruiken, pillen slikken, enz... allemaal uit miserie.

Rijke mensen zullen die problemen minder hebben omdat ze toch geld genoeg hebben. Zij hebben weinig tot geen problemen want ze kunnen zich alles veroorloven. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de kans is veel kleiner dat het gebeurd.

Ik ga niet akkoord omdat niet alle arme mensen grijpen naar een uitweg. Er zijn ook mensen die ertegen vechten en zichzelf omhoog werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten