Korte beschrijving:
Het verhaal zelf gaat over een jongentje genaamd ‘Oscar’. Hij heeft leukemie en zal binnen de 12 dagen sterven, een zeer moeilijke situatie. Zijn ouders worden geïnformeerd over het feit dat hij dood zal gaan. Ze zijn heel verdrietig en willen Oscar nog niet onmiddellijk zien omdat ze het moeilijk hebben met het feit dat hij zal sterven. Oscar hoort dit allemaal en is zeer teleurgesteld in zijn ouders. ‘Ik haat ze!’ zoals hij zelf citeerde. Hij praat met niemand meer en wijgert alle medicatie voor zijn pijn. Hij wil enkel en alleen maar praten met de mevrouw in roze die hij eerder die dag ontmoet had. Er ontstaat tussen die 2 een band en ze hielpen elkaar de laatste 12 dagen van zijn leven.
Deze franstalige film was een topper. De regisseur, Eric-Emmanuel Schmitt, slaagde er zeker en vast in om een mooie verfilming te maken van het boek ‘Oscar et la dame rose’. De emoties spatten het scherm uit en liepen uit van verdriet en lijden tot verliefdheid en vrolijkheid. Er komen dus veel verschillende thema’s aan bod. Het is een goede film voor jong en oud en om eens stil te staan bij de mensen die leukemie hebben. Daarom raad ik het aan om deze film zeker eens te bekijken.
Hier heb je alvast de trailer:
Ik heb het boek gelezen in het frans. Echt heel ontroerend! Misschien dat ik de film nog wel eens bekijk,je beschrijving klinkt positief en de trailer ziet er alvast veel belovend uit. ;)
BeantwoordenVerwijderen