Mijn gekozen waarde is RESPECT
Mensen in de wereld moeten respect hebben voor elkaar. Dat is voor mij het belangrijkste. En waarom vind ik dit belangrijk? Dit zal ik nu uitleggen.

Iedereen op aarde is uniek. Iedereen is anders op de wereld met elk zijn eigen talenten. Door de verschillen worden mensen nogal vlug eens gepest omdat ze te 'abnormaal' zijn. Ik vind dat dit absoluut niet kan. Het is niet omdat iedereen anders is dat je daarom iemand moet pesten. Je heb respect nodig voor elkaar en dat is wat telt. Met respect doet het er niet meer toe dat iedereen anders is. Je gaat iedereen op een goeie manier benaderen. En oké, de ene persoon ligt je wel beter dan de andere, maar daarom pest je hem nog niet.
Zoals op de afbeelding staat moet je respect geven om er te krijgen. Dat spreek volgens mij voor zich. Hoe kan je nu verwachten dat de mensen je respecteren als jij de andere niet respecteert.
Daarom zal dit in mijn lessen veel aan bod komen. Ik wil de kinderen dit bijbrengen omdat er soms, jammer genoeg, mensen zijn die weinig tot geen respect hebben voor anderen. Dit kan echter niet vind ik! Wanneer we de kinderen dit vroeg aanleren zullen ze het ook meer doen en zal pesten ook in de school verminderen.
Dag Skoebi
BeantwoordenVerwijderenMijn waarde is ook respect. Ik wil reageren op de afbeelding die je erbij geplaatst heb. Deze vind ik heel gepast met een goede boodschap! 'Give it tot get it'. Als je respect toont voor mensen zal je respect terugkrijgen. Het lijkt heel simpel maar dat is het niet. Hoeveel gebeurt het niet dat we respectloos zijn ten opzichte van iemand zonder dat we het beseffen. Of dat wij respect tonen maar geen terug krijgen. Als ik respect toon voor iemand krijg ik bijna altijd respect terug en dat is super!
Groetjes Jeremy
Je kan het inderdaad eens begrijpen eens vergeten van een danku of een merci te zeggen, dat kan altijd. Het moet eigenlijk een gewoonte worden om het te doen. Zo ben je op alle momenten respectvol en beleefd. Dit is een doel waar ik naar streef.
BeantwoordenVerwijderenMijn waarde is ook 'respect'. Iedereen heeft inderdaad zijn eigen talenten en waarden die een andere persoon moet respecteren. Zonder respect denk ik dat je niet ver zal geraken in het leven. Je zou op u eigen leven zonder een nadere te helpen. Maar als je zelf niemand helpt,wordt je ook niet geholpen door hun. Bij respect is dat ook zo.
BeantwoordenVerwijderenDag Simon
BeantwoordenVerwijderenJe geeft op een mooie manier weer wat respect voor jou betekent. Ik vind het goed dat je pesten hieraan koppelt. Je kan inderdaad geen respect hebben, als je iemand pest.