In mijn school hebben ze de 'Move tegen pesten' gedanst. Samen dansten ze tegen het pesten met de gedachte dat iedereen iemand is. Ik zelf vond dit een zeer goeie actie van ketnet. Het liedje heeft een goeie boodschap weer, namelijk 'waarom pest je iemand, want het is niet cool!'. Maar het gaat er ook over dat iedereen gelijk is en dat er niemand mag uitgesloten worden.
Hoe zal jij als meester ervoor proberen te zorgen dat er niet wordt gepest in je klas?
BeantwoordenVerwijderenEn hoe zal je reageren als er wordt gepest?
Inderdaad , niemand mag zomaar pesten of gepest worden. Wat denk je er zelf over als je merkt dat pesters zomaar vrijuit gaan ookal had het de dood tot gevolg?
BeantwoordenVerwijderenMoeten we niet nog meer aandacht besteden aan dit gedrag?
ik zou de bijde partijen bij mij roepen en eens uitvragen. Aan de pesters vraag ik waarom ze dit doen. Ik zou ze eens laten beseffen waarom ze dit doen. Wanneer ze zelf inzien dat het verkeerd is gaan ze het 'normaal' gezien niet meer doen.
BeantwoordenVerwijderenWe moeten goed babbelen met de persoon die gepest wordt. Het is belangrijk om te weten met welke gedachten die zit. Dit moet je doen om een slechte afloop te vermijden.